۲۲ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۸

در تماس تلفنی؛

پزشکیان و مکرون راهکارهای آتش بس در منطقه را بررسی کردند

پزشکیان و مکرون راهکارهای آتش بس در منطقه را بررسی کردند

روسای جمهور ایران و فرانسه در گفتگوی تلفنی راهکارهای توقف درگیری و برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان و امانوئل مکرون رؤسای جمهور اسلامی ایران و فرانسه بعد از ظهر امروز یکشنبه، طی تماس تلفنی درباره آخرین وضعیت تحولات منطقه به ویژه تشدید بحران در جنوب لبنان گفتگو کردند.

رؤسای جمهور دو کشور در این مکالمه تلفنی همچنین راهکارهای توقف درگیری و برقراری آتش‌بس میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار دادند.

پزشکیان در این مکالمه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار منطقه‌ای امن و به دور از جنگ و ناآرامی بوده و از آتش‌بس و توقف جنگ و درگیری استقبال کرده است، افزود: ما حتی در جریان ترور ناجوانمردانه شهید هنیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی با وعده آتش‌بس سران کشورهای غربی و به امید جلوگیری از کشته شدن انسان‌های مظلوم و بی‌گناه، مدتی خویشتن‌داری کردیم، اما این صهیونیست‌ها با تشدید بمباران و جنایت در غزه و گسترش آن به لبنان نشان دادند به هیچ چارچوب انسانی و قوانین بین‌المللی پایبندی ندارد.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر پیشنهادی برای ایجاد آرامش و صلح و ثبات در منطقه استقبال و پشتیبانی خواهد کرد، از رئیس جمهور فرانسه خواست به اتفاق سران دیگر کشورهای اروپایی به تلاش‌ها برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنایات در غزه و لبنان ادامه دهند.

پزشکیان همچنین مواضع اخیر دولت فرانسه در محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در لبنان و توقف ارسال سلاح به این رژیم را مثبت ارزیابی کرد.

کد خبر 6255949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha